Jongeren

Na de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 was het voor de Boomse   CD&V duidelijk dat er moest gewerkt worden aan vernieuwing. Vandaag, ongeveer twee jaar later, werpt de vernieuwingsoperatie zijn eerste vruchten af. Een ploeg enthousiaste jongeren houdt met trots hun “Jong CD&V-­‐afdeling” boven de doopvont. Tom Dewandelaere, die een mooi resultaat behaalde tijdens de voorbije parlementsverkiezingen, werd eerder al aangeduid als voorzitter.

“ We willen een denktank zijn waar jongeren door middel van discussies op zoek gaan naar nieuwe ideeën. We proberen antwoorden te formuleren op problemen die de Boomenaar bezighouden”, vertelt Tom.

“Zo willen we steeds, op een positieve manier, onze visie op het Boomse beleid geven. Kortom   we willen actief meedenken en niet zomaar aan de zijlijn staan.”   De jongeren plannen naast het politiek werk ook ludieke acties en verbindende activiteiten. Zo mag de Boomenaar deze ploeg in het straatbeeld verwachten tijdens het Kom Op Tegen Kanker weekend van 19-­‐20-­‐21 september voor de verkoop van azalea’s. “Ook het goede doel kan op ons rekenen, besluit Tom.”

Ben je tussen de 16 en 36 jaar en wil je meedenken over een warm en bruisend Boom? Stuur dan een mailtje naar tom.dewandelaere@gmail.com.

(foto  vlnr: Anne Maartje Delvou, Wouter Van den Broeck, Tom Dewandelaere, Yordi Sollie en Kris De Keninck )

Jongeren