Kris Van Hoeck trekt CD&V-lijst Boom in 2018

maandag, 23 januari, 2017
Kris Van Hoeck, CD&V lijsttrekker

Op de jaarlijkse nieuwjaarreceptie konden de Boomse CD&V-leden zich uitspreken over de kandidatuur van het lijsttrekkerschap bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. Nadat eerder kandidaturen werden opgevraagd en het partijbestuur eensgezind de kandidatuur van Kris Van Hoeck naar voor schoof gaven gisteren de leden eveneens groen licht aan de voorgestelde kandidaat. De kandidatuur van Kris Van Hoeck werd unaniem door de leden aanvaard.

CD&V-voorzitter Carla Hermans is zeer tevreden met dit resultaat. “We weten dat we met Kris, onze huidige schepen, een sterke kandidaat hebben die bovendien over de nodige ervaring en dossierkennis beschikt.”

Voormalig schepen Bart De Smet spreekt over een historisch resultaat in de afdeling. “Het is lang geleden dat er zo’n grote eensgezindheid is geweest over de kandidatuur van een lijsttrekker. Kris is een echte verbindende figuur die erin slaagt om mensen samen te brengen en te laten samenwerken. In deze tijden hebben we zulke figuren nodig in de politiek” aldus Bart De Smet.

Ook vanuit de jongeren klinken enkel positieve signalen over het lijsttrekkerschap van Kris Van Hoeck. “We weten dat Kris de jongeren alle kansen zal geven om hun ding te doen en te groeien in de politiek” geeft Tom Dewandelaere aan.

“Ik ben ontzettend tevreden met dit resultaat. De leden hebben een duidelijk mandaat geven. Dit sterkt het Boomse CD&V-team dat we op de goede weg zijn met het traject dat we hebben opgestart. Samen met onze partijbestuursleden zullen we werk maken van de verdere vernieuwing van de afdeling zodat we in 2018 klaar zijn om met een sterke lijst een straffe campagne neer te zetten zodat we een mooi resultaat kunnen behalen dat ons in staat stelt een cruciale rol op te nemen in het bestuur van onze gemeente.

In de volgende maanden zullen we met CD&V alvast werk maken van een gedragen programma waarbij we de Boomse bevolking veel kansen zullen geven om hun inbreng te doen.” aldus Kris Van Hoeck. “Ondertussen mag men er op rekenen dat ik correct mijn taken als schepen zal blijven vervullen want we zullen nog veel werk verzetten in de volgende twee jaar met deze coalitie.”