Sociale Huisvestingsmaatschappij Goed Wonen.Rupelstreek heeft een nieuwe raad van bestuur aangesteld. Voor CD&V Boom zullen hiervoor Christel De Coninck en Gyltene Rahimi zetelen. Christel De Coninck neemt tevens het ondervoorzitterschap voor haar rekening.

Voor CD&V blijft kwalitatief en betaalbaar wonen in onze gemeente een belangrijk aandachtspunt. Boom telt een ruime hoeveelheid aan sociale huurwoningen en dit vraagt een transparant en degelijk beleid. In samenwerking met de gemeente Boom en het AGB heeft Goed Wonen.Rupelstreek de afgelopen jaren een aantal in slechte staat verkerende panden in het centrum aangekocht. Bedoeling is ze af te breken en op dezelfde plaats nieuwe sociale koop- en huurwoningen (appartementen) te bouwen. Het eerste project sociale koop van 5 appartementen in de Blauwstraat is reeds enkele maanden klaar, waar er onderaan plaats is voor commerciële ontwikkeling.

Er ligt alleszins heel wat werk op de plank voor onze nieuwe bestuurders. Goed Wonen.Rupelstreek zal blijven inzetten op klantgerichtheid, een gefundeerd sociaal beleid en een degelijke interne werking en dit allemaal met het oog op een gezonde financiële toestand.

Veel succes Christel en Gyltene!