Deze week werden in Antwerpen de namen bekendgemaakt van de kandidaten die in oktober voor CD&V zulllen deelnemen aan de provincieraadsverkiezingen. Ook CD&V-Boom stelt met Mohammed El Hajouti een kandidaat voor op de provincielijst. El Hajouti zal in oktober de 7de plaats bekleden op de lijst: “De provincie heeft zoveel te bieden voor de mensen en daar moeten we ook in de toekomst voor blijven werken. Ik ga me alvast helemaal smijten voor onze gemeente, de regio én provincie!”

Mohammed El Hajouti beseft dat de uitdagingen groot zijn, maar gelooft 100% in wat de provincie voor de mensen te bieden heeft: “Onze provincie leeft! Ook in Boom zien we volop wat de provincie betekent of in de toekomst nog kan gaan betekenen in het leven van de mensen. In de toekomst wil ik volop mee mijn schouders zetten onder een sterk provinciebeleid als motor van onze streek. De verwezenlijkingen die de provincie de laatste jaren in onze streek en onze gemeente heeft gerealiseerd zijn niet min.”

Vertrekkende vanuit de huidige bevoegdheden is het lijstje van verwezenlijkingen of ondersteuning toch indrukkwekkend. Stuk voor stuk zijn het verwezenlijkingen die een grote meerwaarde leveren in de levenskwaliteit van mensen:

• Zo is de Provincie een belangrijke speler in het onderwijs in onze gemeente. Als inrichtende macht van het PTS.
  • De provincie investeert volop mee in de de aanleg van fietspaden en fietsostrades om de verbinding tussen de verschillende gemeenten en de mobiliteit in de gemeente te verbeteren.
  • Ook in het kader van waterbeheer met bijvoorbeeld de Bosbeek doorheen het Gemeentelijk Park is de rol van de provincie van groot belang.
  • Tot slot heeft de provincie ook een zeer belangrijke rol gespeeld in de realisatie en ontwikkeling van De Schorre – als groene long ten zuiden van Antwerpen.

“We moeten het in de komende campagne niet hebben over structuren of bevoegdheden. Het moet niet gaan over over afschaffen of afslanken van de provincies. De afgelopen jaren werd heel veel hervormd, maar de komende 6 jaar is het tijd om opnieuw te focussen op een sterke visie en prima dienstverlening van de bevolking. Wij kiezen in Boom, en nu ook voor onze provincie, voor één weg: de weg vooruit!” aldus Mohamed.

“Voorbeelden van de belangrijke rol die de provincie speelt zijn er voldoende. Ook in de toekomst moet de provincie die rol blijvend op zich nemen. Als er één partij is die de afgelopen jaren, in zeer moeilijke tijden, het belang van de provincies heeft verdedigd dan is het CD&V wel. Ook voor onze gemeente en de Rupelstreek geloven we enorm in de meerwaarde van de provincie. Met Mohammed hebben we nu de juiste man op de juiste plaats” Aldus Kris Van Hoeck, lijsttrekker van CD&V Boom.