CD&V volop voor Boom

De verkiezingen liggen ondertussen alweer een tijdje achter ons. Dankzij uw steun ging CD&V in Boom er sterk op vooruit. De komende jaren zullen we met CD&V meer dan ooit onze stempel drukken op het beleid en maken we het verschil. Met de nieuwe coalitie gaan we volop voor een gemeente waar ‘Iedereen Bomenaar’ is met gezellige, veilige en propere buurten. We geven je alvast een inkijk in wat je de komende jaren van ons mag verwachten.

Verkeersveiligheid krijgt een centrale plaats in het beleid. We willen volop investeren in de aanleg van veilige fietspaden (Beukenlaan, Nachtegaalstraat,…) en het verkeersveiliger maken van de verschillende schoolomgevingen. Op korte termijn willen we de gevaarlijke oversteekplaatsen, zoals het kruispunt op de A12 aan de Overwinningsstraat, veiliger maken voor de schoolgaande jeugd.

Meer dan ooit willen we de komende jaren investeren in onze wijken. Samen met de buurtbewoners versterken we de participatie en betrokkenheid van de inwoners. We investeren in meer groen en gezellige pleintjes in onze wijken. Overlast en zwerfvuil pakken we hard aan en de aanwezigheid van de wijkagenten wordt verhoogd. We pakken het park aan en herstellen deze groene oase opnieuw in al haar schoonheid.  Armoedebestrijding blijft dé uitdaging in onze gemeente.

We investeren actief in de verdere aanpak van armoede. Voor wie het moeilijk heeft willen we drempels wegwerken door de invoering van een BOOM-pas. Met deze pas zorgen we ervoor dat mensen die het nodig hebben meer toegang krijgen tot vrijetijdsactiviteiten én daarbij de broodnodige ondersteuning krijgen

Tom Dewandelaere

Fractieleider