Je met het openbaar vervoer van Boom naar Antwerpen verplaatsen kan dankzij de extra treinen alweer een pak vlotter, maar wat als het in de toekomst ook nog eens via het water kan? De Waterbus die vandaag ondermeer al van Antwerpen naar Hemiksem vaart, kon afgelopen week al zijn 500.000ste passagier vervoeren. Een groot succes dus. De afgelopen maanden hebben we reeds meermaals gepleit om de waterbus ook door te trekken tot in Boom. Onze kandidaat voor het Vlaams parlement, Tom Dewandelaere, wil samen met Vlaams parlementlsid Dirk de Kort die vraag nu nog extra kracht bij zetten. Het is immers enkel met steun van de Vlaamse overheid dat dit mogelijk gemaakt kan worden.

Het is duidelijk dat het concept van de waterbus heel erg aanspreekt bij mensen en dat ze ook gemakkelijk de weg er naartoe vinden. Het traject van de Waterbus ook uitbreiden naar de andere gemeenten in de Rupelstreek, zoals Boom en Schelle geeft heel wat extra mogelijkheden voor mensen die elke dag de verplaatsing naar Antwerpen moeten maken om op het werk te geraken. Met een halte van de waterbus in Boom bieden we mensen zo nog een extra alternatief om vlot naar 't Stad te reizen.

Met de aankomende werken voor de Oosterweelverbinding en de heraanleg van de A12 beloven er trouwens ook moeilijke verkeersperiodes aan te komen en moeten we ons voorbereiden op heel wat extra fileproblemen. Alternatieven om vlot en gemakkelijk van en naar Antwerpen te geraken zijn dus zeker nodig.

De waterbus biedt heel wat voordelen. Zo kan je ook gemakkelijk je fiets meenemen om je nog vlotter te verplaatsen. En uiteraard is het ook een mooie en leuke extra voor wie gewoon gezellig 't stad wil bezoeken.