Gust Laureyssens, een ervaren gids vooraan een gedreven ploeg!

De ledenvergadering van CD&V-Boom heeft mij aangeduid als voorzitter van de plaatselijke afdeling. Dat is in de gegeven omstandigheden voor mij een hele uitdaging, die ik evenwel met zorg en toewijding wil uitvoeren in de jaren die voor ons liggen. Die omstandigheden zijn alvast gunstig door de duidelijke verkiezingsoverwinning van CD&V-Boom bij de gemeenteraadsverkiezing van 14 oktober: onze partij was de enige, die bij die verkiezing zetelwinst boekte. Dit resulteert in een versterkte christendemocratische inbreng in het bestuur van onze gemeente in de komende zes jaar.

Het behoort traditioneel tot de taak van de plaatselijke afdeling en dan vooral van het partijbestuur om er op toe te kijken hoe onze schepenen en gemeenteraadslieden christendemocratische accenten leggen in het toekomstige gemeentebeleid en hoe ons verkiezingsprogramma wordt uitgevoerd. Wat dat betreft hebben en krijgen onze mandatarissen ons volste vertrouwen.

Een andere belangrijke opdracht zal de verdere uitbouw van de afdeling en de bestuurswerking zijn.

Onze partij staat niet voor populistisch geroep en getier van links of van rechts, maar zal steeds weloverwogen standpunten en beslissingen voorstaan. In dit verband sprak voorzitter Beke in zijn nieuwjaarstoespraak over de ‘revolutie van de redelijkheid’; Herman van Rompuy was nog duidelijker toen hij CD&V de ‘partij van de bedachtzaamheid’ noemde. Precies dat is volgens mij de sterkte van CD&V en dat is de boodschap die wij niet genoeg kunnen brengen aan al die goed menende mensen, die actief zijn in zoveel Boomse verenigingen. Zij moeten beseffen dat alleen CD&V hun politieke verlengstuk is, zodat alleen onze partij de zekerheid biedt voor een degelijk en weloverwogen gemeentebeleid, waar elke Bomenaar zich in terug kan vinden.

Veel werk op de plank, dus!

We – en daarmee bedoel ik de ganse CD&V-ploeg – hebben er alvast zin in!

Gust Laureyssens

Voorzitter CD&V BOOM