Na Danny Verschaeren, Ludwig Dillen, Hilde Van Horenbeek, Abdel El-Hajoutti en Gyltene Rahimi komt CD&V Boom opnieuw met een opvallende naam naar buiten voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. Oud Booms vrederechter Gust Laureyssens zal in oktober voor CD&V deelnemen aan de verkiezingen: “Het kriebelt om aan de slag te gaan. Onze gemeente heeft zoveel mogelijkheden, maar ze worden vaak nog onvoldoende benut”

Gust Laureyssens is geen onbekende in Boom. Hij was bijna 31 jaar vrederechter in het kanton Boom en ging in augustus vorig jaar met pensioen. Nu kiest hij dus voor een nieuwe uitdaging in de gemeentelijke politiek. Al is ook dat niet meteen nieuw.

De deelname van Laureyssens aan de gemeenteraadsverkiezingen is voor hem een logische stap. Hij is al een hele tijd lid van de Vlaamse christendemocraten en was ook lange tijd jongerenvoorzitter en gemeenteraadslid voor de toenmalige CVP:

“De christendemocratie stroomt door mijn aderen. Het was voor mij dus al lang duidelijk dat ik na mijn carrière als vrederechter opnieuw iets in die richting wou doen.” Laureyssens ziet dan ook bijzonder veel uitdagingen in Boom: “Onze gemeente heeft zoveel mogelijkheden, maar ze worden vaak nog onvoldoende benut. We moeten van Boom opnieuw het kloppend hart maken van onze Rupelstreek. Zo moet er intensief werk gemaakt worden van de toegankelijkheid en de aantrekkelijkheid van het centrum. Het aanleggen van degelijke fietspaden, toegankelijke voetpaden en het aanpakken van de leegstand zijn enkele van de prioriteiten.”

Laureyssens is ook al tientallen jaren voorzitter van de Harmonie Rupelzonen en ondervoorzitter van de Boomse Davidsfonds-afdeling. Ook in het verenigingsleven is hij dus geen onbekende en ook daar ziet hij nog tal van uitdagingen:

“Boom heeft een rijk en divers verenigingsleven dat we absoluut in stand moeten houden en verder versterken. Deze verenigingen dragen immers enorm bij tot een gezonde en verbonden samenleving. Een gemeentebestuur kan daar op verschillende vlakken enorm toe bijdragen. Dat is voor mij persoonlijk één van dé uitdagingen die me erg nauw aan het hart ligt!”

Booms CD&V lijsttrekker Kris Van Hoeck is tevreden met de komst van Gust Laureyssens:

“We zijn enorm tevreden dat Gust de stap heeft gezet om onze lijst te komen versterken en zo mee te bouwen aan een veilig, bruisend en leefbaar Boom. Ons team krijgt zo steeds meer vorm. We willen de Bomenaar op alle vlakken een divers team voorstellen die Boom opnieuw stevig op de kaart wil zetten. De levenskwaliteit van de Bomenaar op verschillende vlakken is onze grootste zorg: van verkeersveiligheid naar duurzaamheid tot het gezinsleven en armoede.  Met deze ploeg willen we op de vele uitdagingen in onze gemeente een antwoord bieden. Met de komst van Gust hebben we een man met ervaring in onze rangen die met volle overtuiging en enthousiasme een enorme bijdrage kan leveren!”