Grote veranderingen beginnen klein. Op het beleidsniveau dat het dichtste bij de mensen staat, de gemeente, kunnen we echt het verschil maken. We kunnen greep krijgen op grote thema’s die ons als Bomenaars bezighouden.

Lokale politiek gaat over ‘wat raakt’. Het gaat over mensen die je kent, de buurt waar je woont, concrete problemen…. Lokaal zijn verkeersslachtoffers geen cijfers in een krant, maar families van vlees en bloed. Armoede en werkloosheid zijn geen statistieken, maar problemen die een gezicht krijgen. De buurman die sinds zijn ontslag maar niet aan een nieuwe job raakt. De alleenstaande mama die zich verontschuldigt omdat ze de huur wat later komt betalen. Het speeltuintje waar het aangenaam vertoeven zou kunnen zijn, maar dat aan een opknapbeurt toe is. Concrete situaties die ons aangrijpen en ons doen nadenken.

Wij hebben gekozen voor een feitelijke en doelgerichte aanpak in dialoog met de Bomenaar. Hoe concreter iets wordt, hoe sterker het engagement. Samen met onze kandidaten, partijleden, buurtbewoners, ondernemers en verenigingen hebben we gekozen voor de weg vooruit. Dit verkiezingsprogramma is het resultaat van een proces. In de eerste fase werden er open dialoogmomenten georganiseerd zodat ideeën gevormd konden worden. We bestudeerden de memoranda van adviesraden en belangenorganisaties. Nadien trokken we doorheen de Boomse straten met concrete voorstellen. We belden aan bij zo’n 6000 Bomenaars. De manier om echt te weten te komen wat er leeft in de buurten, waar mensen van wakker liggen of waar men van droomt is te luisteren naar hun verhaal en een gesprek aan te gaan.  Wij hebben kunnen aanvoelen of onze voorstellen en ideeën tegemoetkomen aan wat er in onze gemeente leeft. We schrijven samen een verhaal:  Samen voor Boom!

Door deze manier van werken, kunnen we een beleid uitwerken op maat, rekening houdend met wat leeft in de buurten en acties concretiseren.

De concrete acties worden onderverdeeld in 5 clusters:

• Zuurstof voor gezellige, veilige en bereikbare buurten
  • Boom, een bruisende handelskern, waar de Bomenaars en de streekgenoten met plezier komen winkelen.
  • Mensen samenbrengen, mensen in beweging zetten of mensen gewoon laten genieten
  • #iedereenbomenaar
  • Boom op de kaart als duurzame gemeente

Verkiezingsprogramma " SAMEN VOOR BOOM"

CD&V kiest voor de weg vooruit!