Workshop dode hoek, een ervaring rijker!

woensdag, 5 april, 2017
Workshop dode hoek, een ervaring rijker!

Graag nodigt CD&V Boom u uit op een workshop over de dode hoek op zaterdag 13 mei. Via deze doe-activiteit ziet u waar de dode hoek zich bevindt en waar u zichtbaar bent voor chauffeurs. Na deze workshop heeft de dode hoek geen geheimen meer voor u. In ons land gebeuren er jaarlijks meer dan vijftig ongevallen met vrachtwagens en kwetsbare weggebruikers waarin de dode hoek een grote rol speelt. Elk jaar vallen er vijf tot tien doden, wat wijst op de grote ernst van dit type dodehoekongevallen.

CD&V plaatst elk jaar verkeersveiligheid in de kijker door de gekende en succesvolle affichecampagne van “Veilig schoolbegin”. Aanvullend bieden wij u graag de mogelijkheid om aan deze workshop deel te nemen. Verkeersveiligheid is voor ons een absolute prioriteit. Een gemeente als Boom, waar zo’n 5600 leerlingen elke dag naar school gaan, heeft hier een belangrijk taak. Naast onze affichecampagne gaven we vorig jaar een figuurlijke "High Five" aan de Boomse schoolgaande jeugd, met een heuse Pomp en smeer'm actie. Tijdens deze actie werden de banden van de fietsende jeugd opgepompt, de kettingen gesmeerd en werd een handig fietsgadget en gezond stuk fruit uitgedeeld. Op deze manier willen we de fietsende jongeren en kinderen belonen omdat zij voor de fiets kiezen en hen ook stimuleren om dit te blijven doen. Ook komend schooljaar zullen we deze actie herhalen aan de Boomse schoolpoorten.

De workshop dode hoek organiseren we samen met het VSV (Vlaamse Stichting Verkeerskunde). Inschrijven is gratis en kan via info@boom.cdenv.be of 0473/38 56 67 (Jan Mampaey) vóór 6 mei 2017. De workshop gaat door in de polyvalente ruimte van het Buurthuis Boomkewies, Antwerpsestraat 443 in Boom van 10u tot 12u.

U merkt het, veilig doorheen het verkeer, blijft voor ons een belangrijk aandachtspunt. Mede dankzij uw engagement! Het aantal verkeersongevallen terugdringen en streven naar een betere verkeersveiligheid daar moeten we immers met z’n allen werk van maken.