Administratie dichter bij de Bomenaar dankzij nieuwe website

donderdag, 2 februari, 2017

Op de nieuwe website van de gemeente Boom staat de burger centraal. De site werd zo gestructureerd dat de zoekfunctie centraal zal staan. De nieuwe website zal ook op alle toestellen goed zichtbaar zal zijn, ook op smartphones. Gemeente en OCMW ook samen. “Synergie is in Boom een werkwoord” aldus CD&V-schepen Kris Van Hoeck..

De digitalisering werkt administratieve vereenvoudiging in de hand zo stelt CD&V-schepen Kris Van Hoeck. Zo zullen 15 attesten van de dienst burgerzaken gratis online kunnen opvraagt worden. Sommige attesten zullen we 24 uur op 24 onmiddellijk kunnen downloaden.

Het melden van problemen met het openbaar patrimonium kunnen op de nieuwe site gemeld worden. In het verleden gebeurde dit via vele kanalen: gemeenschapswachten, in het preventie- en politiehuis, telefonisch,… Nu is er dus één platform waarin alles zal worden opgevolgd.

Bomenaars kunnen op www.boom.be op ‘Ik wil iets melden’ klikken, en komen in de meldingswebsite terecht.

De  meldingswebsite is rechtstreeks gekoppeld is aan het backoffice opvolgsysteem van de gemeentelijke diensten. Als burger kan je via deze website makkelijk jouw meldingen of suggesties voor jouw buurt doorgeven. Ook voor tablet en smartphone is er een aangepaste versie. Het grote voordeel van deze manier van melden is dat je als melder ook automatische feedback in jouw mailbox krijgt. Ook andere burgers kunnen volgen wat er met meldingen gebeurt.