Niet iedereen heeft de mogelijkheid en plaats om zijn fiets op een veilige en comfortabele manier op te bergen. Daarom werkte de diensten mobiliteit en openbare werken de “fietsenstalling op maat uit”.

Deze nieuwe fietsenstalling geeft de buurtbewoners van de Parkstraat en omliggende straten de mogelijkheid om hun fiets op een veilige en comfortabele manier te stallen. Elk fietshok biedt plaats aan 2 fietsen.  In het totaal kunnen er 20 fietsen probleemloos gestockeerd worden. Inwoners die een fietshok voor een klein bedrag willen huren, kunnen hiervoor binnenkort extra informatie vinden op de gemeentelijke website (www.boom.be).

Vanuit het lokaal bestuur zetten we stevig in op het gebruik van de fiets in Boom te faciliteren, comfortabel en veiliger te maken. Denk maar aan de realisatie van het fietspad langs het station in Boom, de veilige oversteekplaats t.h.v. de Overwinningstraat, het fietspad langsheen het park, … Kortom allemaal realisaties die CD&V van zijn Koningfietsplan kan afvinken. (lees het plan hier nog even na)

We bestuderen verder nog de nood en mogelijkheden om ook in andere Boomse wijken gelijkaardige fietsenstallingen te plaatsen.

Onze schepen van mobiliteit Abdel El-Hajoutti is erg trots op deze realisatie en samenwerking tussen de diensten.

Vanuit de departementen, mobiliteit en Openbare werken danken we onze eigen mensen van de technische diensten om deze fietsenstalling volledig autonoom op maat te maken -  sterk staaltje werk!

Heb je zelf nog ideeën of suggesties die verkeersveiligheid of het gebruik van de fiets zouden verbeteren. Aarzel niet en laat het ons weten op www.koningfietsinboom.be

• Mobiliteit & openbaar vervoer