In deze eindejaarsperiode willen we het lokaal shoppen een extra boost geven. Tegelijk willen we iedereen ook stimuleren om dat te doen mét de fiets! Want zeker voor wie lokaal koopt, is de fiets een ideaal vervoermiddel: het is gezond én goedkoop.

"Van 1 tot 22 december organiseert het lokaal bestuur daarom een speciale actie ‘Met de vlo oem ne cadeau’ om Bomenaarsenerzijds te stimuleren om met de fiets naar de winkel te komen en anderzijds om lokaal te shoppen. In ons handelscentrum is er immers keuze genoeg om aan eindejaarsshopping te doen." zegt schepen van Lokale Economie Tom Dewandelaere.

Wie komt winkelen met de fiets krijgt een fietszadelhoes en maakt kans op één van 20 cadeaucheques van 20 euro.

Natuurlijk kunnen enkel mensen die kunnen aantonen dat ze met de fiets naar de winkel of horecazaak zijn gekomen, aan de eindejaarsactie van het Lokaal bestuur Boom deelnemen. Deelnemende handelaars herken je aan de affiche aan het uitstalraam.

"De eerste 600 mensen die aan de actie deelnemen, krijgen bovenop hun deelname aan de tombola een gratis fietszadelhoes (1 per persoon) van de handelaars waar ze iets aankopen. Je krijgt daarnaast een deelnameformulier in elke zaak waar je iets koopt of verbruikt, maar dus enkel als je met de fiets bent." zegt schepen van mobiliteit Abdel El-Hajoutti.

Klanten vullen het formulier in en geven het aan de handelaar of deponeren het in de daarvoor voorziene bus aan de balie van het gemeentehuis. De handelaars deponeren nadien alle ingevulde formulieren bij het lokaal bestuur in de bus. De trekking gebeurt op 23 december, de winnaars worden persoonlijk verwittigd.