De zorg kon de voorbije maanden op heel wat erkenning en sympathie van de bevolking. Als lokale afdeling willen we de hele zorgsector een warm hart toedragen en ook ons steentje bijdragen. Naast een dikke dank-je-wel met woorden, willen we dit ook graag tastbaar maken en iets doen.

Enkele maanden geleden nodigden we het personeel van WZC Den Beuk uit op een gezellig ontbijt dat zou plaatsvinden op 29 november 2020. Aangezien we ons toen volop in de 2de golf van besmettingen bevonden, hebben we dit evenement moeten annuleren. “Samen gezellig ontbijten met de collega’s is nu niet aan de orde.  Uitstel is zeker en vast geen afstel”, benadrukt initiatiefnemer Chris Van Camp. “Laten we hopen dat we in 2021 snel een geschikte datum vinden om dit zorgontbijt te laten doorgaan.”

Vitamientjes

Onze zorgverleners hebben de afgelopen weken in moeilijke omstandigheden moeten werken. Toch hebben ze op een menselijke, warme manier de bewoners bijgestaan en voorzien van de nodige zorgen. Omdat het geplande zorgontbijt is uitgesteld, werden er alvast enkele rijkelijk gevulde fruitmanden overhandigd aan het personeel van het WZC Den Beuk. Hopelijk zorgt dit gebaar samen met de extra vitaminen, voor de nodige moed en energie in deze bijzondere periode. Het personeel en de directie konden deze actie smaken en waardeerden dit gebaar enorm.