Op 21 januari 2021 zal Kris De Keninck zijn plaats in de Boomse Gemeenteraad innemen.

Als gevolg van het vertrek van Kris Van Hoeck als eerste schepen en de aanduiding van Tom Dewandelaere als zijn opvolger staan we ook voor een vernieuwing in onze gemeenteraadsfractie.

De eerste opvolger in de CD&V-fractie is Christel De Coninck. Christel heeft al heel wat watertjes doorzwommen zowel binnen de partij als bij het gemeentebestuur. In de vorige legislatuur trad Christel nog aan als OCMW-voorzitter en schepen van personeel. Momenteel zet zij zich in voor Goed Wonen.Rupelstreek en maakt zij er deel uit van de raad van bestuur en het directiecomité.

“Bij het onverwachte vertrek van Kris Van Hoeck, die wordt opgevolgd door Tom Dewandelaere, leek het me een goed idee om naast Tom ook nog ander jong talent naar voor te schuiven en in te zetten op verdere vernieuwing van de CD&V-fractie. Ik heb daarom beslist mijn zitje in de gemeenteraad niet op te nemen en de fakkel door te geven aan Kris De Keninck. Zowel Kris als Tom en de andere fractieleden genieten voor de volle 100% mijn steun en vertrouwen”, stelt Christel De Coninck.

“Kris De Keninck is al enkele jaren van achter de schermen enorm betrokken bij het beleid van onze gemeente. Vanuit deze ervaring gaat hij dit engagement ten volle aan en is hij een meerwaarde voor de CD&V-fractie en de Boomse Gemeenteraad”, motiveert voorzitter Gust Laureyssens.