De afgelopen weken zamelde CD&V Boom voor de vijfde maal oud speelgoed in, ten voordele van de Boomse ruilwinkel Boempetat.  Heel wat mensen gaven gehoor aan de actie, zodat er heel wat speelgoed op een “Corona-veilige manier” werd opgehaald.

Ondanks de vele inspanningen en initiatieven van het gemeentebestuur en OCMW, leven heel wat Bomenaars in armoede. Onder hen ook heel wat kinderen.

De Boomse CD&V afdeling blijft al enkele jaren niet aan de zijlijn staan en organiseerde daarom, na de geslaagde edities van voorgaande jaren opnieuw een speelgoedinzamelactie. Met deze actie willen we de vele mooie initiatieven die vandaag al genomen worden verder ondersteunen. Het ingezamelde speelgoed werd geschonken aan de ruilwinkel Boempetat. Hier kunnen kansarme gezinnen onder andere terecht voor de aankoop van 2de hands kinderkleren, speelgoed en meubeltjes. In de winkel wordt niet betaald met geld, maar met ruilmunten die verzameld kunnen worden door eigen materiaal binnen te brengen.

Met de inzameling van het speelgoed willen we deze initiatieven ondersteunen en er zo mee voor zorgen dat kinderen uit kansarme gezinnen een leuke speelgoedauto, sprookjesboek of gezelschapsspel hebben. Zo krijgt speelgoed dat door sommige mensen niet meer gebruikt wordt een tweede leven bij kinderen in kansarme gezinnen.

Het is fijn te zien dat onze oproep heel wat respons kreeg. Het is duidelijk dat de problematiek iedereen raakt en we zelfs met kleine acties als deze samen absoluut mee het verschil kunnen maken.