De kinderen van de Boomse kindergemeenteraad willen iedereen stimuleren om met de fiets naar school te komen. Ze hebben daarom fietsvlaggetjes gemaakt om fietsers in de kijker te zetten.

Hanna, Lenke, Nel en Aya zijn de creatievelingen van dit project. Hiermee willen ze iedereen stimuleren om met de fiets naar school te komen. Elk kind uit de lagere school krijgt zo een vlaggetje. Eén kant is hetzelfde voor alle scholen. Daarop staan de regenboogkleuren en het opschrift ‘In Boom kan je lekker jezelf zijn’. De andere kant heeft elke school voor zichzelf gekozen.”

Onze kindergemeenteraad plaatst verkeersveiligheid hoog op hun agenda en dat zullen we geweten hebben. Ze gaven aan waar ze het gevaarlijk vonden en deden suggesties voor extra zebrapaden. “We hebben reeds groen licht gegeven daar waar we konden, vertelt onze schepen van mobiliteit Abdel El-Hajoutti”. Binnenkort zien we dus extra zebrapaden verschijnen in de buurt van de scholen.

We dragen de inzet van de kindergemeenteraad een warm hart toe, vertelt onze schepen van jeugd Tom Dewandelaere. We geven ze alleszins de kans om zelf suggesties te doen, maar ook budget om enkele projecten op poten te zetten.