Begin september werden ze aangekondigd, sindskort staan ze er. De paarse octopussen doen hun intreden op het Boomse grondgebied.  Hiermee wordt de veiligheid en herkenbaarheid van onze schoolomgevingen sterk verhoogt. "We zijn gestart met basisschool Boom Park en nadien volgen de andere lagere scholen ", legt schepen van mobiliteit, Abdel El-Hajoutti uit, die samen met zijn collega Francisco Sanchez het resultaat van hun goede samenwerking kwam bekijken.

Er werden octopusbeugels geplaatst aan de uitgang van de school, die moeten voorkomen dat kinderen rechtstreeks de straat op rennen. Tevens zijn zij het ideale middel om foutparkeerders te weren. De leerlingen, leerkrachten en directie van Boom Park zijn alvast enthousiast over het initiatief. Tevens werd het wegdek in de Jan Frans Willemstraat voorzien van een nieuw laag asfalt een prachtig regenboogzebrapad. Hiermee wordt er aandacht gevraagd voor diversiteit en de acceptatie van lesbische, homoseksuele, biseksuele en transgender personen. Kortom, we willen tonen dat het ok is om anders te zijn en dat Boom  verdraagzaam is. Zo maken we samen een vuist tegen elke vorm van discriminatie.

We blijven werken aan een verkeersveilige gemeente. Onze schepen zorgde recent nog voor 2 gemachtigde opzichters aan het gevaarlijk kruispunt op de N177 t.h.v. de overwinningsstraat. "Dagelijks steken daar heel wat scholieren onbewaakt de weg over. Door de aanwezigheid van 2 gemachtigd opzichters, vlak voor- en na de schooluren wordt het maken van deze oversteek alvast heel wat veiliger", vertelt Abdel El-Hajoutti, die hiermee op heel wat applaus kan rekenen van de ouderraad van OLVI De Reuzenboom.